1.stupeň

MiND child = Mentally-Inteligent Neuro-Divergent Child

Jako jedna z mála jihočeských škol systematicky pracujeme s nadanými a mimořádně nadanými žáky už od první třídy. Práce s nadanými žáky u nás není náhodná, naopak škola má vytvořený systém podpory a dalšího rozvoje nadaných žáků. Nadané a mimořádně nadané žáky oddělujeme od běžných tříd pouze na pár hodin v rámci edukačních skupin, ve kterých u žáků rozvíjíme více jejich nadání. Nechceme nadané žáky zcela oddělovat od ostatních kamarádů, které znají například už ze školky. Důležitá je totiž pro nás i socializace nadaných žáků. V rámci rozvoje nadaných a MiND žáků spolupracujeme s organizací Qiido. Vyhledáváme nadané žáky u zápisu do prvních tříd. U vytipovaných žáků pak proběhne diagnostika, přičemž škola a současně i rodič ví, zda-li je dítě nadané či mimořádně nadané a ihned po nástupu do školy je takovému žáku věnované péče v podobě edukačních skupin, materiální podpory apod.. 

Rodičům takových žáků je dána metodická podpora, jak s nadaným dítětem pracovat doma a nadále jej rozvíjet.  

Kdo je to MiND žák – viz https://www.qiido.cz/kdo-je-mind-dite/.

KONCEPCE ŠKOLY PŘI PODPOŘE MiND ŽÁKŮ

  • Identifikace MiND žáků: Škola ve spolupráci s externí organizací vytvoří fungující proces vyhledání MiND žáků na 1. stupni. Například ve spolupráci s organizací Qiido proběhne v dubnu u zápisu do 1. tříd diagnostika možných MiND žáků.
  • Profesní rozvoj učitelů: Podpora dalšího vzdělávání pedagogů školy při práci s MiND žáky, včetně využívání efektivních a moderních metod. 
  • Edukační skupiny: Od školního roku  2023/2024 vytvoření edukačních skupin (např. 3 hodiny v týdnu) pro nadané žáky 1. a 2. tříd . Nadaní žáci však budou i nadále chodit do svých kmenových tříd. Koncepcí školy není vytvářet speciální nebo výběrové třídy, ale individuálním přístupem rozvíjet všechny naše žáky.
  • Zavádění vyučovacích metod a forem i dle potřeb MiND žáků: 

Metody výuky: např. projektové vyučování, vybrané aktivizující metody apod.

Formy výuky: např. individualizace výuky, skupinové práce.

  • Sdílení: Snaha sdílet své zkušenost s ostatními pedagogy, školami nebo organizacemi věnující se práci s nadanými žáky.
  • Personální podpora MiND žákům: Pracovníci školního poradenského pracoviště (psycholog, speciální pedagog), další pedagogové, kteří se budou individuálně věnovat MiND žákům.